woensdag 25 mei 2011

I/R check, SE check en nog wat anders,

Ola

weer een berichtje vanuit het zon overgoten Arizona,
na mijn vorige blog is er weer een hoop gebeurt. eerst nog een hoop gevlogen en daarna was het tijd voor mijn instrument rating, deze moet je hebben om door de wolken te vliegen, de check was goed te doen, eerst wat Arken daarna ILS casa grande met ADC faillure met een circel to land en een go around, daarna voor de NDB-B approach op coolidge daarna terug. De check instructeur vond het goed gaan en ik was geslaagd.

de vlucht daarna moest ik weer vfr vliegen dit was al erg lang geleden en dus weer ff wennen. we hadden een erg leuke vlucht maakt, hierna was het tijd voor eindelijk weer wat solo's ik ben voor mijn solo's naar Ryan en Marana gegaan, het was weer leuk om weer eens solo te gaan. op mijn solo naar marana, kreeg ik toen ik een half uur onderweg was een Alternater faillure, dit betekend dat je geen stroom meer krijgt van de motor en dat je dan stroom krijgt van de accu, echter deze accu is maar goed voor een half uur, echter kon ik de alternater ressetten waarna ik dacht dat het over was, echter 5 minuten later kreeg ik er weer een waarna ik besloot terug te keren naar Falcon, uiteindelijk moest ik het alternator best vaak resetten maar ben wel veilig geland waarna ik een ander vliegtuig kreeg en ik opnieuw naar merana kon,

na mijn solo's was het tijd voor mijn Single Engine Class Rating, deze heb je nodig om 1 motorige vliegtuigen te mogen vliegen, en te huren, deze check was met een Nederlandse instructeur die hier was om checks af te nemen. hij was erg aardig en heeft mij na mijn check erg goede tips gegeven voor het vliegen, ook deze check heb ik gehaald, de volgende stap is naar de Diamond 42 dit is een groter vliegtuig met 2 motoren, ik heb daar erg veel zin in.

voor de rest hebben wij (ons huis) samen met onze portugese overburen een boot gehuurd en zijn hiermee gaan varen, dit was erg leuk en gezellig aan het eind zal ik wat fotos erop zetten. en voor een filmpje gemaakt door peter:
http://www.youtube.com/user/MegaspeedMilly#p/a/u/0/pxCWLJgGxAU

ik denk dat ik over een maand of 1 a 1,5 wel weer terug in nederland ben.

en voor de gene die niet snappen waar ik het allemaal over heb een tip------> Wikipedia

grt

Giel







Geen opmerkingen:

Een reactie posten